verze pro tisk

Jak reklamovat dovolenou?

7. září 2014

Celý rok se těšíte na dovolenou a když konečně nadejde ta chvíle a vy přijedete na místo, čeká vás zklamání, protože bydlíte jinak než jste chtěli a na pláž musíte chodit 2 km daleko. Pak se nedejte a proti skutečnostem, se kterými nejste spokojeni se ohraďte a poskytované služby reklamujte. Pokud realita neodpovídá domluveným podmínkám, máte nárok i na jistou finanční kompenzaci.

Reklama

Kdy reklamovat?

Pokud jste s kvalitou poskytovaných služeb nespokojeni, a ty se liší od toho, co máte sepsáno ve smlouvě nebo je v nabídce z katalogu, pak je čas na reklamaci. Nejen, že je vašim cílem náprava vad, ale můžete také dostat přiměřenou finanční kompenzaci.

Pro řešení reklamací je ale důležité mít smlouvu vždy v písemné podobě, podepsanou prodávajícím i zákazníkem. Protože vše co je ve smlouvě přislíbeno by mělo být splněno.

Nejčastější nedostatky

Nejčastějšími problémy bývají nedostatky v ubytování - kvalita hotelu neodpovídá sjednaným podmínkám, na hotelu není bazén, nemáte slíbený výhled z okna ani klimatizaci, na pokoji je plíseň a hmyz, hluk nebo zápach, chybí úklid pokoje nebo jste namísto rodinného pokoje dostali dva oddělené pokoje a každý na jiné straně hotelu, atd.

Můžete reklamovat také neodpovídající stravování - místo bufetu je oběd servírován bez možnosti výběru nebo nejsou k dispozici nápoje zdrama. Další možné vady jsou například chybějící lehátka a slunečníky na pláži, pláž není přístupná hned u hotelu, ale musíte jít 15 minut pěšky, chybí hlídání dětí nebo animační program.

Novinkou je tzv. náhrada za zkaženou dovolenou. Jde o psychickou újmu spojenou s pocitem zklamání a stresem způsobeným komplikacemi na dovolené. Jde i o případ, kdy cestovní kancelář posunula termín dovolené a vy se ji nebudete moci zúčastnit nebo ji budete muset zkrátit.

Co reklamovat nejde

Jediný případ, kdy cestovní kancelář nemusí vaši reklamaci přijmout je, když byla vada způsobena z důvodu vyšší moci. Tzn. letadlo mělo veliké zpoždění nebo byl let zrušen úplně z důvodu špatného počasí, pokud je v dané zemi celostátní stávka a vy jste z toho důvodu nemohli absolvovat slíbený výlet, atd. Jsou to situace se kterými nemůže cestovka vůbec nic dělat ani při vynaložení maximálního úsilí.

Jak velkou slevu požadovat?

Pro vyčíslení odpovídající finanční kompenzace se můžete řídit takzvanou Frankfurtskou tabulkou slev, kde se píše o jak velkou slevu žádat podle konkrétních nedostatků. Pokud například chybí u hotelu bazén, máte nárok na slevu 10% z ceny zájezdu, při nižším komfortu dopravního prostředku je to sleva až 15%, atd.

Reklamaci začněte řešit hned

Pokud nejste na dovolené s čímkoliv spokojeni, je nutné začít hned jednat. Sejděte se s delegátem a začněte problém řešit. Není-li delegát přítomen, obraťte se na recepci hotelu nebo třeba na dopravce. Můžete žádat například přestěhování do jiného pokoje nebo do hotelu s odpovídající kvalitou. Pokud je možné zjednat nápravu ihned na místě, určitě stojí za to se ozvat. Vždy si nechejte od delgáta nebo od zaměstnanců hotelu písemně potvrdit, že jste poskytované služby reklamovali.

Jestli jste například měli bydlet v hotelu s bazénem a ten na místě není, je možné, že vás nakonec přestěhují do jiného hotelu, který bazén bude mít. S přestěhováním musíte ovšem souhlasit.

Pokud je to tedy možné, je povinností cestovní kanceláře, aby zajistili nápravu vad. Pokud nedojde k nápravě v rozumném čase, máte právo si zařídit nápravu sami a po cestovní kanceláři následně požadovat proplacení nákladů, které vám s tím vznikly. To například, pokud vám nebyla zajištěna slíbená navazující doprava z letiště do hotelu a vy si vezmete taxi.

Nutné důkazy

Všechny věci, které reklamujte, je potřeba podložit důkazy. Proto vyfoťte špatný výhled z okna, plíseň v koupelně, nefunkční bazén, špinavou pláž bez lehátek. Některé věci vyfotit nelze, proto si nechejte od delegáta nebo od zaměstnanců hotelu potvrdit, že opravdu nefunguje klimatizace nebo že je v hotelu nadměrný hluk. Jako důkaz také mohou sloužit výpovědi svědků, například ostatních účastníků zájezdu. Ideální je, když vám delegát cestovní kanceláře, reklamované vady potvrdí písemně a ještě je podložíte vlastními důkazy.

Komu reklamaci předat?

Pamatujte na to, že informování delegáta a řešení problému na místě, ještě není vlastní reklamace. Pokud budete požadovat finanční kompenzaci za neposkytnuté služby, které vám byly přislíbeny, je nutné podat písemnou reklamaci přímo prodejci zájezdu. Nejčastěji je to cestovní kancelář nebo cestovní agentura. Ta zodpovídá za to, že budou splněny všechny domluvené části zájezdu. Takže zodpovídá i za služby dopravce, poskytovatele ubytování a ostatních služeb.

Kdy podat reklamaci?

Podle zákona je nutné reklamaci v písemné podobě podat do jednoho měsíce od skončení dovolené. Proto jednejte nejlépe ihned po návratu z dovolené. Cestovní kancelář se k reklamaci musí vyjádřit a vyřešit ji do 30 dnů od podání reklamace.

Líbil se Vám článek? Sdílejte jej s přáteli!

Jaké jsou vaše zkušenosti? Máte pocit, že jsme na něco zapomněli? Sdělte nám to v komentáři. Pokud si s nečím nevíte rady, zeptejte se.


Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Autor Monika Svobodová

Autor: Monika Svobodová

Jsem maminka dvou malých dětí a se svou rodinou žiji v Liberci. Momentálně věnuji většinu svého času péči o děti. Ráda chodím do přírody a zajímá mě zdravý životní styl. Ve svém volném čase tvořím pomocí různých kreativních technik. G+


Reklama

[Nahoru ↑]

Čtěte také...

Jak si opravdu užít dovolenou?

Jak si opravdu užít dovolenou?

Těšíte se celý rok, že opět vyrazíte na dovolenou? Někdo za sluníčkem, někdo na hory, každý tak jak má rád a po svém. Jedno máme ale všichni společné. O dovolené si chceme odpočinout od práce, každodenních starostí, zažít něco nového. Jak na to, abychom si dovolenou opravdu užili?

Jak se přichystat na letní dovolenou?

Jak se přichystat na letní dovolenou?

Čas dovolených je v plném proudu. Letní dovolená by měla být časem odpočinku a zábavy. Většinou si lidé vybírají alespoň 14 dní volna z práce a vyráží pryč ze svých domovů. Jak se na letní dovolenou přichystat?


Jak ušetřit na dovolenou?

Jak ušetřit na dovolenou?

Letošní dovolenou již máte za sebou a už nyní přemýšlíte jak ušetřit na další. Pokud žijete od výplaty k výplatě, může se vám zdát nemožné ušetřit tolik peněz, abyste za rok mohli vyrazit třeba k moři. V tomto článku najdete tipy, jak ušetřit, abyste na tu vysněnou dovolenou vyrazit mohli.

Jak zavařit maso na dovolenou?

Jak zavařit maso na dovolenou?

Chystáte se na dovolenou do kempu, k vodě nebo pod stan a budete si sami zajišťovat stravu? Pak si můžete už doma připravit dostatek jídla a a zavařit si třeba i maso. Nejenže nijak neztratí na chuti, ale ušetří vám spoustu času, takže místo dovolené u plotny si budete moci užívat zaslouženého volna…




Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!