verze pro tisk

Jak se připravit na pracovní pohovor?

3. březen 2014

Hledáte už delší dobu práci, ale pokaždé, když slyšíte o pracovním pohovoru, vstávají vám vlasy hrůzou? Bojíte se, že se u pohovoru totálně znemožníte? Nemějte strach, stačí dodržet několik zásad a příští měsíc možná nastoupíte na vysněné pracovní místo!

Reklama

Štěstí přeje připraveným

Nic nepodceňte! Chcete se ucházet o dobré místo a tak tomu věnujte trochu času a dobře se připravte. Můžete začít tím jednodušším, a to je oblečení na schůzku. Zdá se vám to zbytečné? Věřte, že není. Pokud se ucházíte o místo sekretářky ředitele, určitě nemůžete přistoupit k pohovoru v otrhaných riflích a batikované košili.

Vhodný oděv

Každá firma a pracovní pozice vyžaduje jiný styl oblečení. Na některé pohovory je nutné dostavit se v obleku, jiná místa nevyžadují sice oblek, ale i tak se hodí slavnostnější oblečení, než které nosíme běžně třeba na nákup.

Oblečení má být čisté a i vy byste měli působit svěže. Mastné vlasy a špína za nehty opravdu nejsou dobrou vizitkou! Až budete mít vyřešenou otázku oblečení, čeká vás další úkol.

Prostudujte firmu

Zjistěte si co nejvíce o dané firmě. Není nic horšího, než když nevíte, do čeho jdete.  Informace jistě najdete na firemním webu, pomoci vám může třeba i bývalý či současný zaměstnanec.

Zajímejte se o historii a strukturu firmy, o poslání a úspěšnost. Vše, co se dozvíte, vám může během pohovoru pomoci. Navíc se přesvědčíte, jestli máte o dané místo opravdu zájem. A ještě jedna věc! Přijďte včas! Pokud přijdete jen o pár minut později, než byl stanovený čas, hned se vám připisují mínusové body.

Nadechnout a do toho

Je to tady, chystáte se vstoupit před člověka či skupinku lidí, kteří rozhodnout o vašem přijetí nebo nepřijetí. Pokud čekáte na chodbě, zdravte všechny kolemjdoucí – nikdy nevíte, koho vlastně můžete potkat.

Nežvýkejte! Zhluboka se nadechněte a nasaďte přirozený úsměv. První dojem o vás hodně řekne, a proto se snažte být co možná nejpřirozenější. Posaďte se zpříma a dozadu židle, zapomeňte na nervozitu.

Zdravé sebevědomí s sebou

Personalisté mají rádi uchazeče sebevědomé a suverénní, ale nikoliv namyšlené. Proto pokud se vás komise zeptá, jaké máte přednosti, nikdy se nepodceňujte, naopak vyzdvihněte své největší kvality. Během rozhovoru se dívejte do očí, umírněte svoji mimiku a gestikulaci. Nikdy neskákejte nikomu do řeči a dotazy ohledně výhod a platu si nechte až na konec.

Na jaké otázky se připravit?

Zaměstnavatele bude určitě nejvíce zajímat vaše osobnost a zkušenosti. Zeptá se i na minulá zaměstnání, proč jste odešli, jak jste vycházeli s vedením, popřípadě, čeho byste chtěli v nabízené pozici dosáhnout.

Odpovídejte pravdivě, věcně, srozumitelně a s klidným hlasem. Můžou ale přijít otázky ohledně náboženství, sexuální orientace, počtu dětí, či plánování rodiny. Tento typ diskriminačních otázek máte právo zdvořile odmítnout!

A je to za vámi

Je tu závěr. Personalista ukončuje pracovní pohovor a vy si můžete oddechnout. Společnost si nechává většinou několik dní na rozmyšlenou, který z uchazečů dostane ono místo. Poděkujte za možnost se pracovního pohovoru zúčastnit. Můžete se též zmínit, že by pro vás bylo potěšením ve firmě pracovat. Zanechte dobrý dojem i na závěr.

Líbil se Vám článek? Sdílejte jej s přáteli!

Jaké jsou vaše zkušenosti? Máte pocit, že jsme na něco zapomněli? Sdělte nám to v komentáři. Pokud si s nečím nevíte rady, zeptejte se.


Hodnocení

Hodnocení: 4 hvězdiček / Hodnoceno: 2x


Autor Stanislava Štěpánová

Autor: Stanislava Štěpánová

Autorka žije v malém městě na Vysočině. Po vystudování sociální školy setrvala v oboru a několik let se věnovala práci se seniory a rodinami v nouzi. Nyní pečuje o čtyři děti, miluje přírodu, zpěv a hraje ochotnické divadlo. G+


Reklama

[Nahoru ↑]

Čtěte také...

Jak se obléci na pracovní pohovor: Oblečení může přispět k získání zaměstnání

Jak se obléci na pracovní pohovor: Oblečení může přispět k získání zaměstnání

V momentě, kdy se ucházíte o nové zaměstnání, vás pravděpodobně čeká osobní pracovní pohovor v místě zaměstnavatele. Kromě dobré přípravy a sepsání životopisu byste neměli zapomenout ani na vzhled. Právě ten může při osobním setkání hrát velmi významnou roli. Často rozhoduje o úspěchu či neúspěchu. …

Jak ukončit pracovní poměr okamžitě?

Jak ukončit pracovní poměr okamžitě?

Vztah mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem je upraven v Zákoníku práce. Udává, jaké mají jednotlivé strany práva, ale i povinnosti, kdy a jak vzniká pracovní vztah a kdy zaniká. V Zákoníku je uvedeno více druhů ukončení pracovního poměru. Víte ale, že pracovní poměr lze ukončit okamžitě?


Jak se platí pracovní úraz?

Jak se platí pracovní úraz?

Při nástupu do zaměstnání jste jistě prošli školením o bezpečnosti práce. Někdy se ale může stát, že i přes dodržování bezpečnostních pravidel, dojde ke zranění. Toto zranění může být jen drobného charakteru, ale také může dojít k vážnějšímu zranění, které vás na dlouhou dobu vyřadí z pracovního pro…

Kombucha - jak ji připravit?

Kombucha - jak ji připravit?

Taky vám připadá název kombucha vtipný a nevíte co si pod ním vlastně představit? Jde o houbu, ze které se připravuje velmi zdravý nápoj, který chutná podobně jako burčák. Má blahodárné účinky na lidské tělo a proto ho pravidelně užívá spousta lidí. Navíc si tento nápoj můžete připravit sami doma. A…




Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!