verze pro tisk

Jak na bolest krční páteře – 5 efektivních cviků

11. červen 2014

Pracujete často u počítače a bolí vás z toho krční páteř? Pak byste si měli i při práci najít chvilku a ztuhlé svaly protáhnout a procvičit. Nezabere vám to víc jak 5 minut, ale pomůže vám to ulevit od bolesti. A jaké cviky vám pomohou?

Reklama

Kdo trpí bolestí nejčastěji?

Krční páteř je nejpohyblivější a nejzranitelnější částí páteře. Bolestí krční páteře trpí nejčastěji lidé se sedavým zaměstnáním a ti co mají špatné držení těla, hlavy nebo ramen.

Pravidla pro cvičení

Trpíte-li na bolesti, měli byste si najít chvilku a během dne krční páteř několikrát procvičit. Většinou se cvičí v sedě, takže ani nemusíte vstávat od stolu.

Pamatujte, že cviky nesmí nikdy bolet, ale cvičte pouze do lehkého tahu. Cvičte pomalu a nikdy ne švihem, ale tahem. Pravidelně dýchejte. Dávejte pozor na správné provedení cviků, jinak vám k ničemu nepomůžou.

Cviky na krční páteř

Všechny cviky provádějte 5-10x. Výchozí pozicí pro cvičení je sed na židli. Sedněte si zpříma, ramena zatáhněte dolů a hlavu vytáhněte nahoru v ose páteře.

Cvik 1

Sedněte si do výchozí pozice, ruce dejte podél těla. Pomalu otáčejte hlavou na pravou a poté na levou stranu. Pravidelně dýchejte a dávejte pozor, aby hlava byla stále v ose páteře.

Cvik 2

Tento cvik je podobný tomu prvnímu, ale hlavou budete dělat půlkroužky. Hlavu nejprve ukloňte na pravou stranu a pak udělejte hlavou směrem dopředu půlkroužek až k levému rameni a zpět.

Cvik 3

Začněte ve výchozí pozici, ramena tlačte dolů a hlavu vytáhněte vzhůru. Pomalu uklánějte hlavu střídavě k jedné a pak ke druhé straně, dívejte se stále před sebe a nezapomínejte dýchat.

Cvik 4

Sedněte si do výchozí pozice, levou ruku nechejte podél těla, pravou ruku položte na levé ucho, loket směřuje nahoru. S výdechem pomalu přitahujte rukou hlavu k pravému rameni. Tělo držte stále zpříma a nezvedejte ramena.

Cvik 5

Rovně si sedněte a ruce dejte za hlavu. Předkloňte hlavu co nejvíc vám to půjde a pomalu s ní otáčejte kolem osy páteře na jednu a na druhou stranu.

Budete-li cvičit pravidelně, určitě vás krční páteř bude bolet mnohem méně.

Líbil se Vám článek? Sdílejte jej s přáteli!

Jaké jsou vaše zkušenosti? Máte pocit, že jsme na něco zapomněli? Sdělte nám to v komentáři. Pokud si s nečím nevíte rady, zeptejte se.


Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Autor Monika Svobodová

Autor: Monika Svobodová

Jsem maminka dvou malých dětí a se svou rodinou žiji v Liberci. Momentálně věnuji většinu svého času péči o děti. Ráda chodím do přírody a zajímá mě zdravý životní styl. Ve svém volném čase tvořím pomocí různých kreativních technik. G+


Reklama

[Nahoru ↑]

Čtěte také...

Jak na bolest zubů?

Jak na bolest zubů?

Téměř každý někdy zažil bolest zubů. Je to asi jedna z nejhorších bolestí, jaká vůbec existuje. A nejčastěji vás samozřejmě postihne v době, kdy jste na dovolené, nebo daleko od jakékoli zubní pohotovosti.

6 top cviků, jak zpevnit zadek

6 top cviků, jak zpevnit zadek

Snažíte se cvičit, ale stále nejste spokojeni se svým zadečkem? Tak se pojďte podívat na 6 nejlepších cviků, díky kterým zpevníte a vytvarujete svůj zadek k dokonalosti.


5 cviků pro pevné břicho

5 cviků pro pevné břicho

Ploché a vyrýsované bříško je snem spousty žen, ale i mužů. Ukážu vám několik cviků, díky kterým nemusí zůstat jen u snu, ale budete se moci pyšnit pevným bříškem. Následující cviky vám pomohou posílit spodní a horní část bříška, i šikmé břišní svaly. Nebudete potřebovat žádné pomůcky, jen svoje těl…

Jak se zbavit migrény?

Jak se zbavit migrény?

Kdo poznal co je to migréna, rád by udělal všechno možné, aby se s ní už nikdy nemusel potkat. Nejde totiž o obyčejnou bolest hlavy, při které si vezmete prášek a za chvíli o ní nevíte. Její průběh je mnohem intenzivnější a může vás i na několik dní úplně vyřadit z běžného života. Co můžete udělat p…




Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!