verze pro tisk

Jak často cvičit břicho?

3. září 2014

Jestli chcete mít vypracované a ploché břicho, nepůjde to bez pravidelného cvičení. Ale i posilování břicha má svá pravidla, která není dobré porušovat. Mezi lidmi také panují mylné představy o tom, jak často břicho cvičit. A jak je to tedy správně?

Reklama

Jak cvičit břicho?

Nejprve je nutné si říci, co si představujeme pod pojmem cvičit nebo posilovat břicho. Nejde totiž jen o jeden sval, ale o skupinu svalů - přímých a příčných břišních svalů. Při posilování břicha je důležité se zaměřit na všechny tyto svaly a cvičit je komplexně. Před posilováním je třeba se zahřát a po cvičení zařadit i protažení. To ostatně platí u jakéhokoliv cvičení.

Cvičení břicha má tu výhodu, že můžete posilovat kdekoliv jen za použití vlastní váhy a nepotřebujete žádné speciální stroje.

Dbejte na správné provedení

Vždy dbejte na správné provedení cviků, na správnou pozici těla a zapojení správných svalů. Je třeba věnovat pozornost správnému dýchání. Nikdy neprovádějte cviky švihem, ale vždy pomalým a rovnoměrným tahem. Pokud si nejste jistí o správném provedení cviků, využijte služeb zkušeného trenéra. Předejdete tím možnému zranění a bolestem zad a páteře.

Nevhodné je vysoké množství opakování, hmitání a příliš vysoká zátěž. Raději provádějte cviky dobře a bez zátěže než špatně a s velkou zátěží. Ideální je cvičit každý cvik 10-15x, pak zařadit pauzu 30 vteřin a to opakovat 4x pro jeden cvik.

Jak často cvičit?

Mezi lidmi se říká, že břišní svaly mají rychlou schopnost regenerace a proto je možné je cvičit každý den. To ovšem není pravda a i u břišních svalů může dojít k přetrénování. Optimální je cvičit břicho 3-4x týdně.

Nutný čas na regeneraci

Pokud nedáte svalům potřebný čas k regeneraci, zvyšuje se riziko poranění. To hrozí i při velmi intenzivním cvičení bez potřebného zahřátí a protažení.

Posilování pro ploché bříško

Ke cvičení břicha je nutné ještě poznamenat, že pokud budete cvičit břišní svaly, svaly se pěkně vyrýsují a vytvarují, ale to neznamená, že začnete hubnout tuk na břiše. Kde budete hubnout je dáno geneticky. Abyste zhubnuli i na břiše, je třeba mít dostatek pohybu a zdravý jídelníček a časem se také dočkáte.

Líbil se Vám článek? Sdílejte jej s přáteli!

Jaké jsou vaše zkušenosti? Máte pocit, že jsme na něco zapomněli? Sdělte nám to v komentáři. Pokud si s nečím nevíte rady, zeptejte se.


Hodnocení

Hodnocení: 4 hvězdiček / Hodnoceno: 8x


Autor Monika Svobodová

Autor: Monika Svobodová

Jsem maminka dvou malých dětí a se svou rodinou žiji v Liberci. Momentálně věnuji většinu svého času péči o děti. Ráda chodím do přírody a zajímá mě zdravý životní styl. Ve svém volném čase tvořím pomocí různých kreativních technik. G+


Reklama

[Nahoru ↑]

Čtěte také...

Jak často doma cvičit?

Jak často doma cvičit?

Patříte mezi lidi, kteří neradi cvičí mezi cizími lidmi a v posilovně nebo na hodině zumby se necítíte zrovna ve své kůži? Pak můžete v klidu a soukromí cvičit také doma. Možností domácího cvičení je spousta, stačí si jen vytvořit plán. A proto se možná ptáte, jak často doma cvičit?

5 cviků pro pevné břicho

5 cviků pro pevné břicho

Ploché a vyrýsované bříško je snem spousty žen, ale i mužů. Ukážu vám několik cviků, díky kterým nemusí zůstat jen u snu, ale budete se moci pyšnit pevným bříškem. Následující cviky vám pomohou posílit spodní a horní část bříška, i šikmé břišní svaly. Nebudete potřebovat žádné pomůcky, jen svoje těl…


Jak správně cvičit kliky?

Jak správně cvičit kliky?

Rozhodli jste se, že uděláte něco pro své tělo a začnete cvičit a posilovat? Každému se ale nechce hned do posilovny mezi zkušené sportovce. Lze i tak najít způsob, jak správně a efektivně posilovat doma? Co takhle milované i nenáviděné kliky? Jak je správně cvičit?

Začínáme cvičit BOSU - na co se připravit?

Začínáme cvičit BOSU - na co se připravit?

Už jste vyzkoušeli různé druhy cvičení a stále si nemůžete vybrat to pravé? A vyzkoušeli jste BOSU? Je to cvičení, které vypadá jednoduše, ale opak je pravdou, pěkně se u něho zapotíte. Co vám tohle cvičení přinese a na co se připravit?




Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

julie

sobota, 10. leden 2015
17:44

co mam jist a co ne a chci mit hubene brisko aspon 54 kilo porad te mi dekuju švarcová julie


Napsal: julie [Odpovědět]

ilona

úterý, 28. červenec 2015
20:57

Dobrý den chtěla bych začít cvičit poradí t mi jak na to


Napsal: ilona [Odpovědět]

ilona

úterý, 28. červenec 2015
21:10

Dobrý den chtěla bych začít cvičit poradí t mi jak na toto ilona: to ilona:


Napsal: ilona [Odpovědět] [Skrýt]