verze pro tisk

Začínáme cvičit BOSU - na co se připravit?

15. duben 2014

Už jste vyzkoušeli různé druhy cvičení a stále si nemůžete vybrat to pravé? A vyzkoušeli jste BOSU? Je to cvičení, které vypadá jednoduše, ale opak je pravdou, pěkně se u něho zapotíte. Co vám tohle cvičení přinese a na co se připravit?

Reklama

Co je BOSU?

BOSU je balanční cvičení, ke kterému se využívá BOSU Balance Trainer. To je cvičební pomůcka, která má tvar polobalónu. Jako kdybyste užíznuli část gymnastického míče, který se používá třeba na sezení. Tato podložka se většinou používá plochou stranou dolů, ale může být použita i opačně. Cvičení je zábavné, ale hlavně je velmi efektivní. Lekce BOSU mohou být zaměřené na posilování celého těla nebo na kardio trénink, kterým posilujete svoji kondici a zlepšujete tak kardiovaskulární systém.

Pro koho je BOSU vhodné?

BOSU je cvičení vhodné pro začátečníky i pokročilé, pro ženy i pro muže. Nezáleží na věku, na vaši kondici nebo zda máte nadváhu. BOSU může cvičit každý. Sportovci využívají BOSU při tréninku, díky němu zlepšují rovnováhu pro vyšší fyzické výkony.

Budou vás bolet svaly

Připravte se na to, že vás po lekci BOSU budou bolet svaly celého těla. Cvičení vypadá jednoduše, ale protože se cviky provádí na nestabilním povrchu, zapojujete pro udržení se ve správné pozici celou řadu svalů. Při cvičení zapojujete i hluboké svaly, které klasickým posilováním často nedokážete zapojit.

Tyto hluboké svaly jsou důležité pro stabilizaci páteře a ostatních kloubů a jejich posílení vám přinese správné držení těla a zmírnění nebo odstranění bolestí páteře a šíjových svalů. Cvičení na BOSU neošidíte, protože když povolíte, začnete se hroutit a padat.

Chce to rovnováhu

Budete si muset zvyknout, že cvičíte na nestabilní podložce, díky které jsou cviky podstatně obtížnější. Cvičení tím stimuluje stabilizační systém celého těla. Naučíte se lépe vnímat a koordinovat své pohyby. Dojde ke zdokonalení vaši rovnováhy.

Co vám BOSU přinese?

Cvičení je velmi účinné a efektivní, již po první hodině budete cítit jeho účinky. BOSU vám pomůže posílit celé tělo. Zpevníte svaly a získáte správné držení těla. Posílíte hlavně nohy, břicho a zádové svaly. Získáte dobrou fyzickou kondici a zeštíhlíte svoje tělo.

Vyberte si správnou lekci a vyražte

Pokud jste se rozhodli BOSU vyzkoušet a nemáte se cvičením žádné zkušenosti, vyberte si začátečnickou lekci, abyste zvládali tempo. Můžete si vybrat hodinu zaměřenou na posilování nebo kardio trénink.

Lekce většinou trvá hodinu, na začátku bývá protažení a na konci nesmí chybět protažení. Aby vám cvičení BOSU přineslo ten nejlepší výsledek, doporučuje se cvičit 2-3x týdně.

Tak vezměte tepláky, tričko a pohodlné boty a vyražte BOSU vyzkoušet. A nenechte se odradit, pokud se na BOSU nebudete moci udržet a ostatním to půjde. Tohle cvičení vám přinese výsledky a brzy získáte i vy potřebnou stabilitu.

Líbil se Vám článek? Sdílejte jej s přáteli!

Jaké jsou vaše zkušenosti? Máte pocit, že jsme na něco zapomněli? Sdělte nám to v komentáři. Pokud si s nečím nevíte rady, zeptejte se.


Hodnocení

Hodnocení: 4.09 hvězdiček / Hodnoceno: 11x


Autor Monika Svobodová

Autor: Monika Svobodová

Jsem maminka dvou malých dětí a se svou rodinou žiji v Liberci. Momentálně věnuji většinu svého času péči o děti. Ráda chodím do přírody a zajímá mě zdravý životní styl. Ve svém volném čase tvořím pomocí různých kreativních technik. G+


Reklama

[Nahoru ↑]

Čtěte také...

Jak často doma cvičit?

Jak často doma cvičit?

Patříte mezi lidi, kteří neradi cvičí mezi cizími lidmi a v posilovně nebo na hodině zumby se necítíte zrovna ve své kůži? Pak můžete v klidu a soukromí cvičit také doma. Možností domácího cvičení je spousta, stačí si jen vytvořit plán. A proto se možná ptáte, jak často doma cvičit?

Jak často cvičit břicho?

Jak často cvičit břicho?

Jestli chcete mít vypracované a ploché břicho, nepůjde to bez pravidelného cvičení. Ale i posilování břicha má svá pravidla, která není dobré porušovat. Mezi lidmi také panují mylné představy o tom, jak často břicho cvičit. A jak je to tedy správně?


Jak a proč začít cvičit s TRX?

Jak a proč začít cvičit s TRX?

Hledáte cvičení, které můžete dělat doma a je účinné a zábavné zároveň? Pak je tu pro vás cvičení s TRX závěsným systémem. Jde o cvičení, při kterém využíváte váhu vlastního těla a můžete ho provádět prakticky kdekoliv. Co vám cvičení s TRX přinese a jak začít?

Jak správně cvičit kliky?

Jak správně cvičit kliky?

Rozhodli jste se, že uděláte něco pro své tělo a začnete cvičit a posilovat? Každému se ale nechce hned do posilovny mezi zkušené sportovce. Lze i tak najít způsob, jak správně a efektivně posilovat doma? Co takhle milované i nenáviděné kliky? Jak je správně cvičit?




Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

Robbin

pátek, 14. duben 2017
17:06

Greetings from Florida! I'm bored to death at work so I decided to check out your site on my iphone during lunch break.
I love the info you present here and can't wait to take a look when I get home.
I'm surprised at how quick your blog loaded on my cell phone ..
I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, amazing site!


Margareta

středa, 3. květen 2017
22:29

I am curious to find out what blog system
you happen to be utilizing? I'm experiencing some small security issues with
my latest website and I would like to find something more safe.
Do you have any recommendations?