verze pro tisk

Posilování bicepsů - jak na to?

28. duben 2014

Vypracované bicepsy jsou snem spousty mužů, kteří chodí dřít do posilovny, aby mohli v létě vystavit své vypracované svaly jen tak v tílku. Vyrýsované bicepsy jsou znakem síly a budí dojem celkově vypracovaného těla. A jak správně bicepsy posilovat?

Reklama

Pravidla posilování bicepsu

Biceps je dvouhlavý sval na horní části paže. Chcete-li mít pěkné ruce s vypracovanými bicepsy, musíte sáhnout po činkách. Bez váhy činky to bohužel nepůjde. Cvičí se s velkou obouruční činkou nebo s jednoručkami.

Biceps posílíte ohýbáním paže v lokti. Činky se drží různým způsobem - základním úchopem je podhmat v šířce ramen, tzn. dlaně natažených rukou směřují dpoředu od těla. Cvičí se ve stoje, v sedě nebo i s kladkou.

Jak často cvičit biceps?

Bicepsy, stejně jako jiné svaly, není vhodné posilovat každý den. Doporučuje se cvičit 1-2x týdně nejlépe společně s posilováním tricepsů a například rameny. Je třeba respektovat svoje tělo a dopřát svalům čas na regeneraci. Pokud byste sval nadmíru namáhali, zvyšuje se riziko zranění.

Cviky k posílení bicepsů

Pojďme se podívat na základní cviky pro posilování bicepsů.

Zdvih velké činky s podhmatem

Obouruční činka je pro posilování bicepsů základ. Základní úchop je podhmatem na šíři ramen. Stojíte s mírně pokrčenými koleny, hlava je rovně, ramena mírně dozadu, lopatky stažené k sobě, břicho je zatažené a zpevněné. S nádechem zvedáte činku směrem nahoru a s výdechem pomalu spouštíte zpět dolů. Mezi sériemi ruce uvolněte - to platí u každého cviku.

Zdvih jednoruček

Při cvičení s jednoručními činkami je důležité dbát na správné provedení - správný postoj a správný úhel zdvihu. Postoj stejný jako v předchozím cviku. Činky jsou v natažených rukách před tělem. S nádechem činku zvedáte. Dejte pozor, abyste se nezakláněli. Pohyb provádí předloktí, nadloktí by mělo zůstat bez pohybu. Činky můžete zdvihat na střídačku, ale i obě najednou.

Kladivový zdvih jednoruček

Tento cvik je podobný jako zdvih jednoruček. Pravidla ohledně postoje jsou stejná, cvik se liší úchopem činek. Ty držíte tak, že kotouče směřují směrem k zemi. Při cvičení připomíná činka kladivo. I zde lze zvedat obě ruce naráz nebo je střídat.

Existuje spousta dalších cviků, jejich provedení je o něco složitější. Proto pokud jste se rozhodli pro posilování doma nebo ve fitku, využijte alespoň napoprvé služeb trenéra. On vám nejlépe poradí jaké cviky provádět a jen díky němu si budete jisti, že je provádíte správně.

Líbil se Vám článek? Sdílejte jej s přáteli!

Jaké jsou vaše zkušenosti? Máte pocit, že jsme na něco zapomněli? Sdělte nám to v komentáři. Pokud si s nečím nevíte rady, zeptejte se.


Hodnocení

Hodnocení: 2 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Autor Monika Svobodová

Autor: Monika Svobodová

Jsem maminka dvou malých dětí a se svou rodinou žiji v Liberci. Momentálně věnuji většinu svého času péči o děti. Ráda chodím do přírody a zajímá mě zdravý životní styl. Ve svém volném čase tvořím pomocí různých kreativních technik. G+


Reklama

[Nahoru ↑]

Čtěte také...

6 top cviků, jak zpevnit zadek

6 top cviků, jak zpevnit zadek

Snažíte se cvičit, ale stále nejste spokojeni se svým zadečkem? Tak se pojďte podívat na 6 nejlepších cviků, díky kterým zpevníte a vytvarujete svůj zadek k dokonalosti.

6 možností, jak posilovat doma

6 možností, jak posilovat doma

Blíží se začátek nového roku a spousta lidí si při té příležitosti dává různá předsevzetí - že přestanou kouřit, budou držet dietu nebo začnou cvičit. Ale předsevzetí si můžete dávat po celý rok a možná i vy jste se rozhodli, že začnete posilovat a nyní hledáte výmluvu, proč se do posilovny nedostan…


Powerball - jak a proč ho používat?

Powerball - jak a proč ho používat?

Viděli jste někdy partičku lidí, kdy jeden z nich v ruce točí podivnou svítící koulí a ostatní ho povzbuzují? Pak šlo s největší pravděpodobností o powerball. Ale nejedná jen o zábavu, ale také o pomůcku vhodnou k posilování a rehabilitaci. Jak a proč powerball používat?

Jak často cvičit břicho?

Jak často cvičit břicho?

Jestli chcete mít vypracované a ploché břicho, nepůjde to bez pravidelného cvičení. Ale i posilování břicha má svá pravidla, která není dobré porušovat. Mezi lidmi také panují mylné představy o tom, jak často břicho cvičit. A jak je to tedy správně?




Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!