verze pro tisk

Jak a proč začít cvičit s TRX?

30. duben 2014

Hledáte cvičení, které můžete dělat doma a je účinné a zábavné zároveň? Pak je tu pro vás cvičení s TRX závěsným systémem. Jde o cvičení, při kterém využíváte váhu vlastního těla a můžete ho provádět prakticky kdekoliv. Co vám cvičení s TRX přinese a jak začít?

Reklama

Co je TRX?

TRX znamená Total-body Resistence eXcercises - cvičení pro zatížení všech svalů těla. Ke cvičení se používá TRX závěsný systém. Jde o dva popruhy, které jsou zakončeny madly a dají se zavěsit. Za madla se držíte rukama nebo se můžete zavesit za nohy, vždy ale pracuje celé tělo.

Tento druh cvičení vznikl u amerického námořnictva, aby mohli vojáci účině cvičit i mimo základnu. U nás začíná mít velikou oblibu, protože cvičení je nejen účinné ale i zábavné.

Jak se s TRX cvičí?

Při cvičení máte vždy jednu část těla zavěšenou v TRX závěsném systému a druhou jste na podložce. Při cvičení využíváte jen váhu svého těla a gravitaci a nepotřebujete už žádnou další pomůcku. Velikost zátěže si upravujete sami velikostí vašeho záklonu. Cviky se provádí tlakem, tahem, pohybem dopředu i dozadu. Cvičí se vestoje, vsedě, v kleče i v leže. Cvičení s TRX nabízí množství různých cviků k posílení celého těla.

Pro koho je cvičení vhodné?

Cvičit může kdokoliv bez ohledu na váhu nebo výšku - popruhy jsou délkově nastavitelné a mají vysokou pevnost. Cviky se dají upravit podle fyzické kondice, věku i pohlaví. Cvičení je vhodné pro začátečníky, stejně tak ho využívají i vrcholoví sportovci. Začátečníci cvičí v menším záklonu a cviky se provádí pomaleji. Čím budete pokročilejší, budete zvyšovat svůj náklon nebo budete cviky provádět třeba jen na jedné noze.

Kde můžete cvičit?

Systém TRX můžete zavěsit v podstatě kamkoliv - doma, v hotelovém pokoji, na hřišti nebo třeba v parku okolo větve stromu. Cvičit můžete všude, kde máte rovnou podložku, alespoň trošku místa a možnost systém TRX zavěsit.

Co vám cvičení s TRX přinese?

Díky cvičení s TRX zlepšíte svoji kondici i kardiovaskulární systém. Cvičení se zaměřuje na celé tělo. Získáte pružnost, stabilitu, lepší koordinaci těla i sílu. Při většině cviků zapojujete střed těla - břišní svaly, zádové svaly, hrudník a pánev, díky tomu si zajistíte správné držení těla. Cvičením vytvarujete svoje tělo a je vhodné i pro redukci hmotnosti. Cvičení je efektivní a časově nenáročné.

Pokud vás to zaujalo, není nic lehčího než TRX vyzkoušet. Napoprvé je lepší zajít na hodinu vedenou zkušeným lektorem, kde se lépe seznámíte s používanými cviky. Tak neváhejte a když vás tohle cvičení chytne, můžete si TRX pořídit i domů. Nejednodušší TRX systém pořídíte již kolem 1500 Kč. Dál ke cvičení nepotřebujete nic jiného než pohodlné oblečení, boty, dostatek pití a odhodlání.

Líbil se Vám článek? Sdílejte jej s přáteli!

Jaké jsou vaše zkušenosti? Máte pocit, že jsme na něco zapomněli? Sdělte nám to v komentáři. Pokud si s nečím nevíte rady, zeptejte se.


Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 3x


Autor Monika Svobodová

Autor: Monika Svobodová

Jsem maminka dvou malých dětí a se svou rodinou žiji v Liberci. Momentálně věnuji většinu svého času péči o děti. Ráda chodím do přírody a zajímá mě zdravý životní styl. Ve svém volném čase tvořím pomocí různých kreativních technik. G+


Reklama

[Nahoru ↑]

Čtěte také...

Jak a proč začít s poledance?

Jak a proč začít s poledance?

Přemýšlíte o tom, že zkusíte nějaký nový druh pohybu a narazili jste na kurzy poledance? Nemůžete se rozhodnout, jestli to bude to pravé právě pro vás? Co od kurzů očekávat a proč vlastně začít?

Jak často doma cvičit?

Jak často doma cvičit?

Patříte mezi lidi, kteří neradi cvičí mezi cizími lidmi a v posilovně nebo na hodině zumby se necítíte zrovna ve své kůži? Pak můžete v klidu a soukromí cvičit také doma. Možností domácího cvičení je spousta, stačí si jen vytvořit plán. A proto se možná ptáte, jak často doma cvičit?


Jak často cvičit břicho?

Jak často cvičit břicho?

Jestli chcete mít vypracované a ploché břicho, nepůjde to bez pravidelného cvičení. Ale i posilování břicha má svá pravidla, která není dobré porušovat. Mezi lidmi také panují mylné představy o tom, jak často břicho cvičit. A jak je to tedy správně?

Jak cvičit v těhotenství?

Jak cvičit v těhotenství?

Říká se, že těhotenství je nejkrásnější období v životě ženy, ale přináší sebou také spoustu otázek. Jde o přirozený stav, a pokud probíhá vše bez komplikací, není důvod výrazně měnit svoje návyky. A to platí i pro sport a cvičení.




Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!